Jesteś tutaj:

artykuł

Szkolenie ITC dla firm i samorządów

29 październikaa 2014 13:16

Czy można jednocześnie sprawić, by gminy i firmy wprowadzały innowacyjne rozwiązania i ograniczały koszty funkcjonowania urzędu?  Na to m.in. pytania odpowiadali uczestnicy warsztatów z cyklu "Samorządy przyszłości - o nowych technologiach ICT w instytucjach publicznych", które odbyły się w Starostwie Powiatowym w Kłodzku. Na spotkaniu zorganizowanym przez Dolnośląskich Pracodawców i firmę Microsoft  obecny był starosta kłodzki, Maciej Awiżeń, który opowiedział o realizowanych przez urząd planach cyfryzacji i wzrostu jakości usług urzędu w stosunku do obywateli.  - Poprawiamy swoje kompetencje ICT i usprawniamy obsługę mieszkańców w ramach projektu „Budowa innowacyjnych e-usług świadczonych przez jednostki samorządu terytorialnego i obszaru powiatu kłodzkiego” - mówił starosta.

Istnieje wyraźna dysproporcja w wykorzystaniu e-usług między przedsiębiorstwami a obywatelami.
- Tylko w 2012 roku z e-administracji korzystało ponad 90% przedsiębiorstw, zatrudniających 10 lub więcej osób, a tylko 48% obywateli. Tylko 16% obywateli wysyłało przez Internet wypełnione formularze – przy średniej unijnej sięgającej blisko 30%  - mówił podczas wykładu - Marcin Kowalski, wiceprezes Dolnośląskich Pracodawców.

Dlaczego firmy MŚP inwestują w IT - o tym mówił przedstawiciel firmy Microsoft. - Bezpieczeństwo, relacje z klientami, mobilność i efektywny wzrost potencjału firmy - to cztery główne powody inwestowania w technologie IT. Oferta Microsoft odpowiada na wszystkie te potrzeby  - wyjaśniał.

Wiceprezes DP wskazywał, że zakres wykorzystania nowych technologii w samorządach może być bardzo szeroki. Najczęściej samorządy koncentrują się na nowych rozwiązaniach w zakresie systemów zarządzania ruchem, komunikacją publiczną, inteligentnego opomiarowania (wykorzystanie energii)

Podczas dyskusji uczestnicy podkreślali, że aby efektywnie wdrożyć narzędzia informatyczne, trzeba zmienić nawyki i świadomość  pracowników dotyczące usług on-line dostępnych dla mieszkańców przez Internet. Rozwiązania te mogą wydatnie usprawniać zarządzanie i podnosić komfort życia mieszkańców.

Tagi: e-usługi, nowoczesne technologie

Szkolenie ITC

Informacje o artykule:

Data utworzenia: 29 październikaa 2014 13:16

Data publikacji: 29 październikaa 2014 13:16

Pobierz jako plik PDF , Drukuj Pokaż archiwalne

Przeczytaj treść ponownie

Budżet obywatelski

STAROSTWO POWIATOWE w Kłodzku

ul. Okrzei 1, 57-300 Kłodzko 

tel. 74 865 75 23 (sekretariat),

fax 74 867 32 32

e-mail: powiat@powiat.klodzko.pl

Godziny urzędowania:

Pn - Pt: 7:30 - 15:30*

*Wydział Komunikacji Transportu i Dróg Publicznych (KTD) czynny do godzi. 15.00

tel. KTD:

74 865 75 50 (rejestracja poj.),

74 865 75 57 (prawa jazdy),

74 865 75 53 (transport, drogi).

Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP:

/spklodzko/skrytka , /spklodzko/SkrytkaESP


Dane do FAKTURY
Nabywca:
Powiat Kłodzki
ul. Okrzei 1, 57-300 Kłodzko
NIP 883-16-80-036
Odbiorca:
Starostwo Powiatowe w Kłodzku
ul. Okrzei1 , 57-300 Kłodzko

Dom Wczasów Dziecięcych w Dusznikach-Zdroju
Mobilny Informator Samorządowy
WPI na lata 2015-2020
Certyfikacja ISO
Pytanie do starosty

Hymn do Ziemi Kłodzkiej

Twoja przeglądarka nie wyświetla animacji Flash. Włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, a w przypadku dalszych problemów pobierz najnowszy odtwarzacz Flash

Adobe Flash Player

Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej w powiecie kłodzkim?
Przetargi

Status Spraw Interesanta

Status Spraw Interesanta - Dowód Rejestracyjny (C2E)
Status Spraw Interesanta - Prawo Jazdy (C2E)

Copyright © Powiat Kłodzki. Wszelkie prawa zastrzeżone. Projekt i realizacja: Net P.C.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu
Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla
Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013