artykuły

Nasza S.A.- Ostrzeżenie konsumenckie

10 sierpnia 2017 08:24

UOKiK ostrzega: Nasza S.A., firma telekomunikacyjna, dzwoni i podszywa się pod twojego operatora.

Uważaj: podpisując dokumenty, zmienisz usługodawcę.

Zanim to zrobisz, zadzwoń do swojego operatora i zapytaj, czy rzeczywiście ma dla ciebie nową ofertę.

więcej

Wakacyjne latanie - Akcja informacyjna Europejskiego Centrum Konsumenckiego.

03 sierpnia 2017 08:36

Skuszeni słońcem i ciepłą wodą często wybieramy zagraniczne kurorty. Potencjalnie najszybciej dostaniemy się do nich samolotem, co jednak jeśli nasz lot opóźni się o 24 godziny, a bagaż wyląduje w innym kraju? O tym jak sobie poradzić z wakacyjnym lataniem, przypomina Europejskie Centrum Konsumenckie.

W 2016 r. o pomoc i poradę do ECK Polska w sprawie problemu z lotem (zagubione/zniszczone bagaże, odwołane loty, ukryte koszty cen biletów) zgłosiło się 1267 konsumentów. Okres wakacyjny jest kumulacją reklamacji lotniczych.

ECK Polska przypomina o prawach pasażerów w okresie wakacyjnym:

więcej

polubowne.uokik.gov.pl - nowa strona UOKiK

01 sierpnia 2017 10:00

Ruszyła strona internetowa informująca o pozasądowym dochodzeniu roszczeń.

Wejdź na www.polubowne.uokik.gov.pl i dowiedz się, jak rozwiązać spór ze sprzedawcą.

Droga pozasądowa jest szybsza, tańsza i prostsza niż sądowa.

więcej

Bramy Stabryła - zawiadomienie do prokuratury

04 lipca 2017 12:33

Spółka Bramy Stabryła z Sanoka nie wywiązywała się z obowiązków informacyjnych wynikających z ustawy o prawach konsumenta i wprowadzała w błąd. UOKiK zawiadomił Prokuraturę Rejonową w Sanoku o możliwości popełnienia przestępstwa.

więcej

Przed wakacjami - co warto wiedzieć?

27 czerwca 2017 10:42

Planujesz wakacyjny wypoczynek? Poznaj swoje prawa. Już po raz ósmy ponad 40 instytucji wspólnie przypomina konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu. Wejdź na strony internetowe uczestników akcji informacyjnej „Przed wakacjami – co warto wiedzieć”.

więcej

Smsy premium - postępowanie UOKiK

22 czerwca 2017 09:47

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Polkomtelowi na usługę m.in. Czat Towarzyski świadczoną z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Konsumenci, którzy złożyli reklamację są odsyłani do „zewnętrznych podmiotów”.

więcej

Konsument na rynku budowlanym

13 czerwca 2017 09:46

Płytki, panele, okna – kupując wyroby budowlane zwróć uwagę na oznakowanie i sprawdź dołączone informacje. Przypominamy o prawach konsumenta na rynku budowlanym.

więcej

IP Group Robert Kałuża - ostrzeżenie konsumenckie

13 czerwca 2017 09:34

  • UOKiK ostrzega przed działalnością Roberta Kałuży prowadzącego działalność pod nazwą IP Group.
  • Nieuczciwy przedsiębiorca prowadzi strony w internecie pod bardzo różnymi adresami, reklamując się jako firma pożyczkowa.
  • Zainteresowani złożeniem wniosku wysyłają smsy premium lub przelewają pieniądze, ale nie dostają pożyczki.

więcej

Bezpieczne zabawki - porady na Dzień Dziecka

01 czerwca 2017 11:07

Kupujesz zabawkę dla dziecka, pamiętaj:

  • Wybierz zabawkę odpowiednią do wieku. Szukaj informacji na opakowaniu. Przykładowo maskotki, gryzaki, klocki, lalki dla najmłodszych nie mogą zawierać małych części – dziecko mogłoby się nimi udławić.
  • Upewnij się, że zabawka jest bezpieczna. Sprawdź, czy nie ma ostrych krawędzi, sztywnych lub wystających elementów. Składane krzesełka, stoliki czy dziecięce deski do prasowania muszą być wyposażone w blokadę zabezpieczającą.
  • Czytaj instrukcje. Powinny być one dołączone np. do rowerków, hulajnóg czy huśtawek. Jeśli produkt wymaga samodzielnego złożenia – obowiązkiem przedsiębiorcy jest dostarczenie instrukcji montażu.
  • Jeżeli jednym z elementów są linki i sznurki, sprawdź, czy nie są za długie (poniżej 220 mm dla zabawki przeznaczonej dla malucha poniżej 3. roku życia). W przypadku huśtawek linki nie powinny być zbyt cienkie.
  • Szukaj znaku CE  na każdej zabawce. Jest to deklaracja producenta, że spełnia ona zasadnicze wymagania bezpieczeństwa.
  • Jeśli uważasz, że zabawka nie jest bezpieczna, sprawdź, czy nie znajduje się ona w rejestrze wyrobów niezgodnych z wymaganiami na stronie UOKiK lub w europejskim systemie RAPEX. Możesz również zgłosić się do Inspekcji Handlowej lub Departamentu Nadzoru Rynku w UOKiK.

więcej

Nowe zasady świadczenia usług roamingu, które wejdą w życie po 15 czerwca - informacja UOKiK

17 maja 2017 09:00

Głównym celem regulacji  wprowadzającej zasadę  „roam like at home” jest zniesienie różnic cenowych między taryfami krajowymi i taryfami roamingowymi. W praktyce oznacza to że konsumenci po 15 czerwca br. podróżując po UE powinni móc korzystać z roamingu na zasadach zbliżonych do tych na jakich korzystają w kraju.

więcej

Subskrybuj wiadomości z tego działu

Pokaż archiwalne

Przeczytaj treść ponownie

STAROSTWO POWIATOWE w Kłodzku

ul. Okrzei 1, 57-300 Kłodzko 

tel. 74 865 75 23 (sekretariat),

fax 74 867 32 32

e-mail: powiat@powiat.klodzko.pl

Godziny urzędowania:

Pn - Pt: 7:30 - 15:30*

*Wydział Komunikacji Transportu i Dróg Publicznych (KTD) czynny do godzi. 15.00

tel. KTD:

74 865 75 50 (rejestracja poj.),

74 865 75 57 (prawa jazdy),

74 865 75 53 (transport, drogi).

Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP:

/spklodzko/skrytka , /spklodzko/SkrytkaESP

Dom Wczasów Dziecięcych w Dusznikach-Zdroju
Mobilny Informator Samorządowy
WPI na lata 2015-2020
Certyfikacja ISO
Pytanie do starosty
Przetargi

Status Spraw Interesanta

Status Spraw Interesanta - Dowód Rejestracyjny (C2E)
Status Spraw Interesanta - Prawo Jazdy (C2E)
Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej w powiecie kłodzkim?

Hymn do Ziemi Kłodzkiej

Twoja przeglądarka nie wyświetla animacji Flash. Włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, a w przypadku dalszych problemów pobierz najnowszy odtwarzacz Flash

Adobe Flash Player

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu
Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla
Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013