artykuły

Powakacyjne roszczenia lotnicze

04 września 2018 07:46

Czas wakacji obfituje w przyjemne wspomnienia. Czasami jednak są one przeplatane gorszymi doświadczeniami… np. wielogodzinnym oczekiwaniem na samolot, zniszczonym czy zagubionym przez linię lotniczą bagażem. Europejskie Centrum Konsumenckie oraz Urząd Lotnictwa Cywilnego zapraszają na bezpłatny webinar oraz przypominają, na czyją pomoc mogą liczyć pasażerowie w takich sytuacjach.

4 września 2018 r. (wtorek) w godz. 17.00 – 18.00 odbędzie się spotkanie internetowe z prawnikami Europejskiego Centrum Konsumenckiego i Komisji Ochrony Praw Pasażerów Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań ekspertom na czacie. Udział jest bezpłatny. Wystarczy wejść na stronę: konsument.gov.pl/wydarzenia

 

więcej

Przed wakacjami - to warto wiedzieć!

02 lipca 2018 12:53

  • Już po raz dziewiąty 53 instytucje wspólnie przypominają konsumentom, o czym pamiętać w czasie urlopu.
  • UOKiK radzi, jak po 1 lipca zmieniają się zasady reklamacji, kiedy biuro podróży może podnieść cenę i co zrobić, gdy bankrutuje.
  • Wejdź także na strony internetowe innych uczestników akcji informacyjnej „Przed wakacjami – co warto wiedzieć”.

więcej

Przed Dniem Dziecka: czy zabawki są bezpieczne?

28 majaa 2018 11:29

  • Małe elementy w grzechotkach, zbyt dużo ftalanów w lalkach, pluszaki z pękniętymi szwami – takie nieprawidłowości wykryła Inspekcja Handlowa.
  • Miała też wiele zastrzeżeń formalnych, np. brakowało danych producenta lub importera, niezbędnych ostrzeżeń czy instrukcji.
  • W efekcie kontrolerzy zakwestionowali w 2017 r. prawie co czwartą, a w pierwszym kwartale 2018 r. – prawie co trzecią ze sprawdzonych zabawek.

więcej

Piotr Kopczyński Twoje Finanse - ostrzeżenie UOKiK

28 majaa 2018 11:25

  • UOKiK ostrzega: uważaj na pośrednika finansowego: Piotr Kopczyński Twoje Finanse.
  • Podejrzany pośrednik działa na Dolnym Śląsku.
  • Jego praktyki mogą narazić cię na wysokie straty.

więcej

Płacimy za zagraniczne e-zakupy

07 majaa 2018 12:54

Kupując przez internet od zagranicznego e-sklepu zastanawiamy się, jak dokonywać płatności w sposób szybki, a zarazem bezpieczny. Czy jest to w ogóle możliwe? A co w sytuacji gdy posiadamy konto w złotówkach, a sprzedawca operuje inną walutą?  Po jakiej cenie można zwrócić towar?

 

więcej

Życzenia Wielkanocne 2018

28 marca 2018 12:27

więcej

Sprzedawcy prądu - decyzje UOKiK

28 lutego 2018 08:43

  • Przedstawiciele handlowi proponowali aneks do umowy i obniżenie rachunków za prąd. Okazało się, że konsumenci podpisali umowy z nowymi firmami i płacili większe rachunki.
  • UOKiK wydał decyzje dotyczące trzech sprzedawców energii: Energetyczne Centrum, Novum i Energa-Obrót.
  • Przedsiębiorcy zobowiązali się do rekompensaty pieniężnej dla konsumentów. Klienci otrzymają również umorzenie lub zwrot wszelkich opłat za rozwiązanie umowy.

więcej

Sprzedaż poza lokalem - jak nie dać się nabrać

28 lutego 2018 08:41

  • Bezpłatne badania, które trwają 10-20 sekund, domowa rehabilitacja, prelekcje o zdrowym stylu życia, prezenty, a nawet Jan Paweł II – wszystko to jest wabikiem mającym nakłonić starszych, schorowanych ludzi do zakupów.
  • UOKiK ukarał 5 firm, które sprzedają towary podczas prezentacji i pokazów.
  • Zarzucił im m.in. że ukrywały prawdziwy cel spotkań, wprowadzały w błąd co do właściwości produktów, wykorzystywały sprzeczne z prawem weksle.

więcej

"Pakiet bezpieczeństwa" w banku Millennium - złóż reklamację. Decyzja UOKiK

28 lutego 2018 08:38

  • Bank Millennium automatycznie dodawał do kart płatniczych płatną usługę „Pakiet bezpieczeństwa”.
  • Konsumenci nie mieli wyboru - UOKiK ustalił, że mogła to być nieuczciwa praktyka rynkowa.
  • Złóż reklamację, a bank zwróci ci opłaty za dodatkową usługę.

więcej

UOKiK pyta sklepy o zakaz fotografowania cen

28 lutego 2018 08:33

  • Sprzedawcy nie pozwalają fotografować cen produktów i skanować kodów kreskowych – skarżą się klienci.
  • UOKiK wystąpił do 25 przedsiębiorców prowadzących duże sieci handlowe z prośbą o wyjaśnienia.
  • Konsument ma prawo porównywać ceny, zabranianie mu tego można uznać za nieuczciwą praktykę rynkową.

więcej

Subskrybuj wiadomości z tego działu

Pokaż archiwalne

Przeczytaj treść ponownie

STAROSTWO POWIATOWE w Kłodzku

ul. Okrzei 1, 57-300 Kłodzko 

tel. 74 865 75 23 (sekretariat),

fax 74 867 32 32

e-mail: powiat@powiat.klodzko.pl

Godziny urzędowania:

Pn - Pt: 7:30 - 15:30*

*Wydział Komunikacji Transportu i Dróg Publicznych (KTD) czynny do godzi. 15.00

tel. KTD:

74 865 75 50 (rejestracja poj.),

74 865 75 57 (prawa jazdy),

74 865 75 53 (transport, drogi).

Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP:

/spklodzko/skrytka , /spklodzko/SkrytkaESP


Dane do FAKTURY
Nabywca:
Powiat Kłodzki
ul. Okrzei 1, 57-300 Kłodzko
NIP 883-16-80-036
Odbiorca:
Starostwo Powiatowe w Kłodzku
ul. Okrzei1 , 57-300 Kłodzko

Dom Wczasów Dziecięcych w Dusznikach-Zdroju
Mobilny Informator Samorządowy
WPI na lata 2015-2020
Certyfikacja ISO
Pytanie do starosty
Przetargi

Status Spraw Interesanta

Status Spraw Interesanta - Dowód Rejestracyjny (C2E)
Status Spraw Interesanta - Prawo Jazdy (C2E)
Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej w powiecie kłodzkim?

Hymn do Ziemi Kłodzkiej

Twoja przeglądarka nie wyświetla animacji Flash. Włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, a w przypadku dalszych problemów pobierz najnowszy odtwarzacz Flash

Adobe Flash Player

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu
Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla
Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013