artykuły

Netia - decyzja UOKiK

03 lipca 2019 09:57

  • Netia dzwoniła do konsumentów z ofertą zawarcia umowy, choć nie miała na to ich zgody.
  • Konsumenci mogą teraz liczyć na rekompensaty.
  • O tym, kto i jak może je dostać, czytaj w decyzji prezesa UOKiK.

więcej

Stowarzyszenie Przyjazne Latanie już nie rozstrzyga sporów z liniami lotniczymi

24 czerwca 2019 09:16

  • Stowarzyszenie Praw Pasażerów Przyjazne Latanie zostało wykreślone z rejestru podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
  • Taką decyzję wydał UOKiK na wniosek Stowarzyszenia.
  • Pasażerom lotniczym w polubownym rozwiązywaniu sporów pomaga Rzecznik Praw Pasażerów przy Prezesie Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Inspekcja Handlowa.

więcej

Co warto wiedzieć przed wakacjami?

24 czerwca 2019 09:09

  • W 87 proc. barów i restauracji na dworcach i stacjach benzynowych konsumenta  może spotkać przykra niespodzianka – tak wynika z kontroli Inspekcji Handlowej.
  • Na jakie posiłki konsument może liczyć w zagranicznym hotelu; co zrobić, gdy ośrodek nie wywiąże się z oferty? – o tym dowiedzieć się można z poradnika na stronie Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
  • Już po raz dziesiąty w ramach akcji „Przed wakacjami – co warto wiedzieć” UOKiK przygotował porady  na czas letniego wypoczynku.

więcej

Ubrania, ręczniki i stroje kąpielowe pod lupą Inspekcji Handlowej

10 czerwca 2019 10:04

  • Koszule czy swetry były z innych materiałów niż wynikało z etykiet, ręczniki nie trzymały wymiarów, a obrusy plamoodporne okazały się nieodporne na olej.
  • W 2017 i 2018 r. Inspekcja Handlowa sprawdziła ponad 5 tys. partii ubrań dla dzieci i dorosłych, ręczników, strojów kąpielowych, odzieży sportowej, obrusów.
  • Kontrolerzy mieli zastrzeżenia do ponad 30 proc. produktów, najgorzej wypadły te zbadane w laboratorium.
  • więcej

    Dzień Osób z Niepełnosprawnością

    21 majaa 2019 10:25

    Pod hasłem „Żyj aktywnie” 17 maja br. został zorganizowany przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych Dzień Osób z Niepełnosprawnością.

    więcej

    Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

    20 majaa 2019 11:49

    Komunikat Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Europejskiego Centrum Konsumenckiego, FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP.

    Ostrzegamy przed fałszywymi stronami udającymi pośredników szybkich płatności. Na atak narażeni są użytkownicy bankowości internetowej i mobilnej robiący zakupy przez internet.

    Przestępcy podszywają się pod serwisy oferujące szybkie przelewy (np. Dotpay, PayU, czy Przelewy24). Podstawione strony przestępców wyłudzają loginy i hasła do bankowości internetowej oraz kody autoryzacyjne zatwierdzające przelewy.

    Przykłady fałszywych stron internetowych przygotowanych przez przestępców.
    Źródło: zaufanatrzeciastrona.pl

    więcej

    Zaproszenia na pokaz - kara za telefony

    20 majaa 2019 11:45

    • Spółka Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska) dzwoniła do konsumentów, mimo że się na to nie zgodzili.
    • Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył za to karę finansową.
    • Przedsiębiorca musi mieć zgodę klienta zanim do niego zadzwoni.

    więcej

    Spotkanie Rzeczników Konsumentów

    Spotkanie Rzeczników Konsumentów

    16 majaa 2019 13:33

    15 maja 2019 r. przedstawiciel Biura Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kłodzku wziął udział w spotkaniu Rzeczników Konsumentów, które odbyło się w  siedzibie Starostwa Powiatowego we Wrocławiu.  

    Podczas spotkania Rzecznicy wysłuchali informacji Prezesa Stowarzyszenia Aquila - Pani Małgorzaty Miś na temat upowszechniania i ochrony praw konsumentów przez tę organizację.

    Następnie wykład na temat stosowania przez przedsiębiorców nieuczciwych praktyk rynkowych, będących przyczyną wszczęć postępowań administracyjnych w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, poprowadził przedstawiciel Delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów we Wrocławiu - Pan Zbigniew Kaczmarek.

    Z kolei Powiatowy Rzecznik Konsumentów we Wrocławiu - Pan Grzegorz Miś, jako przedstawiciel Rzeczników, zaprezentował informacje na temat nieuczciwych praktyk rynkowych, stosowanych przez przedsiębiorców oraz przeciwdziałania im przez Rzeczników.

    Ponadto omówione zostały bieżące sprawy dotyczące działalności Rzeczników Konsumentów.

    więcej

    Projekt "Dla konsumenta.pl".

    23 kwietnia 2019 10:10

    Ruszyła strona internetowa nowego projektu edukacyjno-poradniczego  (http://dlakonsumenta.pl) i ogólnopolski numer telefonu (22 299 60 90). Projekt, który ma na celu upowszechnianie i ochronę praw konsumentów, realizują dwie organizacje pozarządowe: Fundacja Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej (KIGS) oraz Stowarzyszenie Aquila (AdoweQUILA. Projekt finansuje UOKiK. 

    Na stronie  internetowej projektu można znaleźć m.in. informacje dotyczące adresów, godzin otwarcia, numerów telefonu oraz e-mail 10 stałych regionalnych ośrodków konsumenckich, a także wzory pism i różnego rodzaju materiały edukacyjne.



    więcej

    Biedronka: szkolenie i voucher rabatowy - wykonanie decyzji UOKiK

    09 kwietnia 2019 10:24

    • W poniedziałek 8 kwietnia po południu ruszyło szkolenie dla konsumentów z polubownego rozwiązywania sporów wraz z konkursem. Sprawdź na www.biedronka.pl.
    • Pierwsze 35 tys. osób, które ukończą quiz, otrzyma voucher rabatowy o wartości 10 zł.
    • Te działania to efekt decyzji UOKiK w związku z niewłaściwymi procedurami przyjmowania i rozpatrywania reklamacji przez przedsiębiorcę.

    więcej

    Subskrybuj wiadomości z tego działu

    Pokaż archiwalne

    Przeczytaj treść ponownie

    Budżet obywatelski

    STAROSTWO POWIATOWE w Kłodzku

    ul. Okrzei 1, 57-300 Kłodzko 

    tel. 74 865 75 23 (sekretariat),

    fax 74 867 32 32

    e-mail: powiat@powiat.klodzko.pl

    Godziny urzędowania:

    Pn - Pt: 7:30 - 15:30*

    *Wydział Komunikacji Transportu i Dróg Publicznych (KTD) czynny do godzi. 15.00

    tel. KTD:

    74 865 75 50 (rejestracja poj.),

    74 865 75 57 (prawa jazdy),

    74 865 75 53 (transport, drogi).

    Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP:

    /spklodzko/skrytka , /spklodzko/SkrytkaESP


    Dane do FAKTURY
    Nabywca:
    Powiat Kłodzki
    ul. Okrzei 1, 57-300 Kłodzko
    NIP 883-16-80-036
    Odbiorca:
    Starostwo Powiatowe w Kłodzku
    ul. Okrzei1 , 57-300 Kłodzko

    Dom Wczasów Dziecięcych w Dusznikach-Zdroju
    Mobilny Informator Samorządowy
    WPI na lata 2015-2020
    Certyfikacja ISO
    Pytanie do starosty

    Hymn do Ziemi Kłodzkiej

    Twoja przeglądarka nie wyświetla animacji Flash. Włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, a w przypadku dalszych problemów pobierz najnowszy odtwarzacz Flash

    Adobe Flash Player

    Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej w powiecie kłodzkim?
    Przetargi

    Status Spraw Interesanta

    Status Spraw Interesanta - Dowód Rejestracyjny (C2E)
    Status Spraw Interesanta - Prawo Jazdy (C2E)

    Copyright © Powiat Kłodzki. Wszelkie prawa zastrzeżone. Projekt i realizacja: Net P.C.

    Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu
    Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla
    Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013