- Menu
- ›
- Informacja publiczna
- ›
- Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
Ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego
Zasady i tryb udostępniania i przekazywania informacji sektora publicznego w celu ponownego wykorzystywania określa ustawa z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego.
Zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o otwartych danych i ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego informacje sektora publicznego udostępniane są bezpłatnie. Starosta może nałożyć opłatę za ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego, jeżeli przygotowanie informacji publicznej w sposób wskazany we wniosku wymaga poniesienia dodatkowych kosztów.
Ustalając opłaty uwzględnia się koszty przygotowania i przekazania informacji sektora publicznego w określony sposób i w określonej formie oraz inne czynniki, które będą brane pod uwagę przy rozpatrywaniu nietypowych wniosków o ponowne wykorzystywanie, które mogą mieć wpływ na koszt lub czas przygotowania lub przekazania informacji. Czynniki wpływające na koszt, czas przygotowania, przekazania informacji w sposób i formie określonych przez zainteresowanego, to w szczególności: koszt anonimizacji , zużycie materiałów, koszt eksploatacji oraz amortyzacji urządzeń wykorzystanych do przygotowania informacji.
Zainteresowany, który otrzymał ofertę zawierającą:
- warunki ponownego wykorzystywania lub,
- informację o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie lub,
- informację o przyczynach braku możliwości przekazania informacji sektora publicznego i wskazanie , w jaki sposób lub w jakiej formie informacje sektora publicznego mogą zostać przekazane może w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty , złożyć do Starosty sprzeciw z powodu naruszenia przepisów w/w ustawy (sprzeciw nie przysługuje od oferty, o której mowa w art. 42 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy) albo zawiadomić Starostę o przyjęciu oferty. Brak zawiadomienia o przyjęciu oferty w terminie 14 dni od dnia otrzymania oferty jest równoznaczny z wycofaniem wniosku.
W przypadku otrzymania sprzeciwu Starosta w drodze decyzji administracyjnej , rozstrzyga o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie lub odmawia wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego ( w przypadku o którym mowa w art. 10 ust. 4 ww. ustawy).
Od wydanej przez Starostę decyzji administracyjnej o warunkach ponownego wykorzystywania lub o wysokości opłat za ponowne wykorzystywanie oraz od decyzji administracyjnej odmawiającej wyrażenia zgody na ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego stronie służy odwołanie do ministra właściwego do spraw informatyzacji. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Wniosek o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego powinien spełniać warunki formalne a w szczególności zawierać:
- nazwę podmiotu zobowiązanego do udostępnienia informacji,
- informację o wnioskodawcy, w tym imię i nazwisko albo nazwę, oraz adres umożliwiający dostarczenie odpowiedzi do wnioskodawcy albo pełnomocnika wnioskodawcy w sposób lub w formie wskazanych we wniosku,
- wskazanie informacji sektora publicznego, która będzie ponownie wykorzystywana, a jeżeli jest już udostępniona lub przekazana , to wskazanie warunków, na jakich ma być ponownie wykorzystana, oraz źródło udostępnienia lub przekazania,
- wskazanie celu ponownego wykorzystywania, w tym określenie działalności, w której informacje sektora publicznego, będą ponownie wykorzystywane, w szczególności wskazanie dóbr, produktów, usług,
- wskazanie formy przygotowania informacji sektora publicznego lub sposobu dostępu do informacji gromadzonych w systemie teleinformatycznym.
Wnioski o ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego można składać w następujący sposób :
1) bezpośrednio w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kłodzku,
2) przesłać za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres : Starostwo Powiatowe w Kłodzku,
ul. Okrzei 1, 57 – 300 Kłodzko,
3) przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail:
4) poprzez platformę e PUAP – adres elektronicznej skrytki podawczej: 1. /spklodzko/skrytka, 2. /spklodzko/SkrytkaESP lub poprzez
e-Doręcznia : AE:PL-85284-58722-HJFVE-22
Wniosek rozpatrzony zostanie bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe jest przedłużenie załatwienia sprawy do 2 miesięcy, po wcześniejszym zawiadomieniu wnioskodawcy o przyczynach opóźnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.
Zasady ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego udostępnionych w BIP
- Ponowne wykorzystywanie informacji zawartych z Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Kłodzku jest bezpłatne. Dalsze udostępnianie informacji w tej samej nie przetworzonej formie przez podmiot ponownie je wykorzystujący również następuje bezpłatnie.
- Podmiot ponownie wykorzystujący informacje udostępnione przez Starostwo na stronie BIP jest zobowiązany do podania źródła ich pochodzenia, czasie wytworzenia i pozyskania informacji,
- Podmiot dokonujący przetworzenia informacji publicznych pozyskanych w celu ich ponownego wykorzystania zobowiązany jest do wskazania tego faktu, a w szczególności do wskazania, czy wykorzystuje je w całości czy we fragmentach, a jeżeli tak to w jakich. Informuje się o tym, że informacja została przetworzona i modyfikacji uległa jej treść.
Zasady ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego udostępnionych na wniosek:
Zasady i warunki ponownego wykorzystania informacji publicznej określane są indywidualnie.
Starosta Kłodzki nie ponosi odpowiedzialności za:
1) przetworzenie informacji przez osoby trzecie,
2) ponowne wykorzystywanie udostępnionej lub przekazanej informacji sektora publicznego w sposób naruszający obowiązujący porządek prawny.