Logo facebook
05 sierpnia 2020
Emila, Karoliny, Kary
23 °C
scroll
Wschód słońca na Szczelińcu 1

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Aktualności

  • Kary dla Idea Bank, rekompensaty dla konsumentów - decyzje Prezesa UOKiK

    Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał 4 decyzje wobec Idea Bank, nałożył na bank kary w łącznej wysokości ponad 17,2 mln zł oraz nakazał wypłacić po 38 tys. zł rekompensaty konsumentom, którzy nabyli certyfikaty inwestycyjne emitowane przez Lartiq (dawniej Trigon).

    Data publikacji: 15-07-2020 09:57
  • Bezpieczniejszy streaming wideo.

    Obecnie większość globalnej przepustowości internetowej jest używane do transferu streamingowego. Obok tych legalnych platform na rynku funkcjonują również fałszywe, które wyłudzają dane, naciągają klientów i nie respektują prawa autorskiego. Przed ryzykiem związanym z korzystaniem z nich przestrzega sieć Europejskich Centrów Konsumenckich w raporcie “Bezpieczny streaming wideo”.

    Data publikacji: 15-07-2020 09:50
  • Kredytobiorcy odzyskają co najmniej 1,5 mld złotych - efekty działań UOKiK

    • 14 największych banków stosuje zwrot pobranych części opłat w przypadku wcześniejszej spłaty kredytu konsumenckiego z zastosowaniem metody liniowej, postulowanej przez Prezesa UOKiK.
    • Wejdź na finanse.uokik.gov.pl i sprawdź na kalkulatorze UOKiK orientacyjną kwotę zwrotu.
    Data publikacji: 14-07-2020 09:17
  • T-Mobile zwróci niewykorzystane pieniądze z kont pre-paid

    • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał T-Mobile Polska do zwrotu pieniędzy pozostałych po wygaśnięciu konta pre-paid.
    • W toku są postępowania wobec Orange Polska i P4, wcześniej za podobne praktyki został ukarany Polkomtel.
    Data publikacji: 14-07-2020 08:47
  • Problem zwrotu wpłaconych środków w razie rezygnacji bądź odwołania imprezy turystycznej z powodu epidemii wirusa SARS-CoV-2 - wystąpienie RPO.

    Z uwagi na wiele skarg konsumentów, w których podnoszony jest problem zwrotu przez biura podróży wpłaconych środków w razie rezygnacji bądź odwołania imprezy turystycznej z powodu epidemii wirusa SARS-CoV-2, Rzecznik Praw Obywatelskich wystosował wystąpienie do Minister Rozwoju Jadwigi Emilewicz  o stanowisko w celu zapewnienia konsumentom należytej ochrony prawnej oraz odzyskania zamrożonych oraz nieoprocentowanych prywatnych środków finansowych.

    Poniżej link:

    https://www.rpo.gov.pl/pl/content/koronawirus-rpo-nie%20bedzie-szybkiego-zwrotu-pieniedzy-za-odwolane-imprezy-turystyczne

    Data publikacji: 15-06-2020 13:37
  • Pomoc dla konsumentów

    Sprawdź, gdzie znajdziesz informacje na temat sposobów rozwiązywania spraw w przypadku indywidualnych naruszeń praw konsumenta, w tym związanych ze świadczeniem usług telekomunikacyjnych, pocztowych, bankowych lub transportu powietrznego.

    Data publikacji: 05-03-2020 10:07
  • Oszustwa sprzedawców energii - decyzja Prezesa UOKiK

    • Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą firmy Proton Polska Energia (wcześniej Gasoenergia Polskie Zakłady Energetyczne).
    • Spółka wprowadzała konsumentów w błąd między innymi podszywając się pod dotychczasowego sprzedawcę energii elektrycznej i gazu.
    • Kara dla firmy Proton Polska Energia wyniosła prawie 380 tysięcy złotych.
    Data publikacji: 05-03-2020 09:22
  • Koronawirus a prawa pasażerów

    • Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przypomina, że w przypadku nadzwyczajnych okoliczności konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej z biurem podróży.
    • Również linie lotnicze powinny monitorować obecną sytuację, tak aby nie narażać zdrowia pasażerów.
    • W przypadku wątpliwości dotyczących swoich umów konsumenci mogą skorzystać z pomocy miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów.
    Data publikacji: 04-03-2020 09:06
  • Uwaga na weksle inwestycyjne

    • Konsumencie, uważaj na tzw. inwestycyjne weksle nieruchomościowe.
    • Gdy wystawca weksla ogłosi upadłość, możesz nie odzyskać pieniędzy.
    • Jest to nowy sposób na pozyskanie kapitału, który jako mechanizm jest ryzykowny dla konsumentów.
    Data publikacji: 24-02-2020 10:37
  • Najem telefonów - informacje UOKiK

    • Konsumencie, uważaj na firmy, które oferują najem zamiast sprzedaży sprzętu elektronicznego.
    • UOKiK otrzymuje skargi na sklepy, które mogą w niedostatecznie czytelny sposób informować o charakterze zawieranej z konsumentem umowy  - czy jest to sprzedaż, czy najem sprzętu elektronicznego.
    Data publikacji: 24-02-2020 10:33
Opublikował(a): Paweł Kopcio Data publikacji: 30-01-2020 14:20
Modyfikował(a): Justyna Rymarz Data modyfikacji: 24-02-2020 10:32
scroll

NA SKRÓTY

Prev