Logo facebook
09 sierpnia 2022
Klary, Romana, Rozyny
18 °C
scroll
Pasterskie Skały

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Aktualności

  • Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty

    • Przedsiębiorcy stosują różne chwyty marketingowe, które mają sprawić, że podejmiesz decyzję szybko i bez zastanowienia. W ten sposób mogą skłonić Cię do zakupu rzeczy niepotrzebnej, w zawyżonej cenie lub słabej jakości.
    • UOKiK przypomina, jakie masz prawa w sezonie letnich obniżek.
    Data publikacji: 26-07-2022 08:24
  • Transakcje nieautoryzowane - zarzuty wobec 5 banków

    • Z konta bez twojej zgody zniknęły pieniądze, zgłosiłeś to do banku, a ten odmówił zwrotu kwoty nieautoryzowanej transakcji?
    • Zgodnie z prawem na banku spoczywa odpowiedzialność dochowania szczególnej staranności w zakresie przechowywania i ochrony środków pieniężnych.
    • Bank musi zwrócić konsumentowi pieniądze, chyba że podejrzewa oszustwo z jego strony i zawiadomił o tym organy ścigania.
    • Prezes UOKiK postawił zarzuty 5 bankom - dotyczą bezprawnej odmowy zwrotu kwoty nieautoryzowanych transakcji i wprowadzania konsumentów w błąd w odpowiedziach na reklamacje.
    Data publikacji: 19-07-2022 10:11
  • Webinar dla konsumentów - „Konsument w drodze na zagraniczne wakacje”

    „Konsument w drodze na zagraniczne wakacje” czyli m.in. odwołane loty, odrzucone reklamacje, ogromne kolejki do kontroli bezpieczeństwa.

    Z Wojciechem Szczerbą - ekspertem Europejskiego Centrum Konsumenckiego przy UOKiK, porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska.

    Webinar dla konsumentów odbędzie się w czwartek, 21 lipca, o godz. 13:00

    Link do transmisji: https://www.infoliniakonsumencka.pl/live/

    Data publikacji: 19-07-2022 09:47
  • #NaUrlopie - wakacyjne rady w środy!

    • Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Europejskie Centrum Konsumenckie w ramach wspólnej akcji #NaUrlopie radzą, jak sprostać wakacyjnym problemom w podróży!
    • Do końca lipca - w każdą środę w mediach społecznościowych ECK i UOKIK będą pojawiać się porady urlopowe dla konsumentów!
    Data publikacji: 20-06-2022 10:55
  • Webinar dla konsumentów

    Zmarnowany urlop – czyli jaki? Co może czyhać na turystów? Co powinno nas zaniepokoić już na etapie wyboru oferty wypoczynku? Na co uważać? Czego się wystrzegać? Overbooking w hotelu, w którym mieliśmy wypoczywać. Jak nie stracić głowy i zachować szansę na udane wakacje?

    Data publikacji: 20-06-2022 10:50
  • Spłata kredytu hipotecznego - stanowisko Prezesa UOKiK

    Jeśli spłacasz całkowicie lub nadpłacasz kredyt hipoteczny, który wziąłeś po 21 lipca 2017 r., bank musi się z tobą rozliczyć z opłat pobranych w związku z zawarciem umowy. Szczegóły znajdziesz w najnowszym stanowisku Prezesa Urzędu.

    Data publikacji: 11-05-2022 11:21
  • Webinar dla konsumentów | 21.04

    Co zrobić, gdy zamówione w sieci buty okazały się za małe? Czy prawo do zwrotu i reklamacji jest takie samo, gdy kupuję online z polskiego i zagranicznego sklepu? Kto może mi pomóc jeśli okazało się, że sklep nie istnieje? Na te i wiele innych pytań odpowie dr Kamil Szpyt, radca prawny, specjalista w zakresie nowych technologii i e-commerce, podczas webinaru: Zakupy w sieci. Jakie prawa ma konsument?

    Data publikacji: 21-04-2022 10:09
  • Rekompensaty dla konsumentów za usługi dodatkowe

    • Netia, Orange i Play oddadzą konsumentom opłaty za włączane bez ich wyraźnej zgody usługi dodatkowe.
    • Wszystkie reklamacje będą pozytywnie rozpatrzone, zmienią się też standardy informowania konsumentów o płatnych usługach.
    • To efekt decyzji Prezesa UOKiK.
    Data publikacji: 21-04-2022 10:02
  • Fotowoltaika - działania Prezesa UOKiK

    • Coraz większemu zainteresowaniu konsumentów instalacjami fotowoltaicznymi towarzyszy rosnąca liczba skarg na tę branżę.
    • Najwięcej zgłaszanych problemów dotyczy utrudniania odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem i obciążania konsumentów kosztami w takiej sytuacji.
    • Prezes UOKiK postawił zarzuty spółkom FG Energy oraz Krajowy Projekt Energetyczny, toczy się także 10 postępowań wyjaśniających.
    • Niektóre działania już zakończyły się z korzyścią dla konsumentów.
    Data publikacji: 23-03-2022 11:00
  • UOKiK uruchomił infolinię konsumencką po ukraińsku

    Data publikacji: 14-03-2022 09:42
Opublikował(a): Paweł Kopcio Data publikacji: 30-01-2020 14:20
Modyfikował(a): Justyna Rymarz Data modyfikacji: 24-02-2020 10:32
scroll

NA SKRÓTY

Prev