Logo facebook
20 stycznia 2025
Fabioli, Miły, Sebastiana
0 °C
scroll
Sarna Europejska - Koziołek

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Aktualności

  • Zwrot i rekompensata od mPay i Revolut Bank UAB

    • Prezes UOKiK wydał decyzje zobowiązujące wobec mPay oraz Revolut Bank UAB.
    • Kwestionowane praktyki dotyczyły m.in. nieprawidłowej formy informowania o zmianach opłat w obowiązujących umowach lub dokonywania zmian wykonywanych umów bez klauzuli modyfikacyjnej.
    • Spółki rozliczą się z konsumentami z podwyżek i udostępnią klientom inne benefity.
    Data publikacji: 15-01-2025 12:56
  • Porady na sylwestrowe niewypały i kontrola Inspekcji Handlowej

    • UOKiK życzy dobrego wejścia w nowy rok i radzi, co zrobić z sylwestrowymi niewypałami.
    • Usługi – makijaż czy fryzurę, tak jak niezgodną z ofertą imprezę, możesz zareklamować.
    • Nie wyobrażasz sobie sylwestra bez fajerwerków? Zanim kupisz, sprawdź, czy obudowa nie jest uszkodzona, czy lont jest zabezpieczony oraz wyniki kontroli 12 modeli petard, wyrzutni i rakiet.
    Data publikacji: 31-12-2024 08:37
  • Życzenia Świąteczne

    Wesołych Świąt Bożego Narodzenia

    życzy wszystkim

    Justyna Rymarz

    Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Kłodzku

    Data publikacji: 20-12-2024 11:23
  • Bezpieczeństwo produktów w erze cyfrowej – zmiany prawne

    • Od dziś obowiązują nowe przepisy zapewniające zakupy bezpiecznych produktów każdemu konsumentowi – niezależnie od kanału sprzedaży.
    • Nie tylko producenci, importerzy i dystrybutorzy, ale też platformy e-commerce muszą monitorować bezpieczeństwo sprzedawanych produktów.
    • Niebezpieczny produkt? Konsument zyskuje łatwiejszy zwrot, wymianę lub naprawę.
    Data publikacji: 13-12-2024 10:47
  • Kup teraz, zapłać później? Sprawdź, czy Cię stać! UOKiK startuje z kampanią

    • Black Friday, Black Week, Cyber Monday… – trwa szał świątecznych zakupów. Kupujemy i nawet nie musimy mieć za co, możemy przecież zapłacić później…
    • Uważaj! „Kup teraz, zapłać później” to kredyt! Może prowadzić do nadmiernego zadłużenia i wpłynąć na Twoją zdolność kredytową.
    • W najnowszej kampanii „Sprawdź, czy Cię stać!” Prezes UOKiK ostrzega konsumentów przed finansowymi konsekwencjami zakupów z odroczoną płatnością.
    Data publikacji: 29-11-2024 13:14
  • Klauzule inflacyjne – kara dla Vectry i zwrot dla konsumentów

    • Podwyżka abonamentu miesiąc po zawarciu umowy? Vectra zwiększała klientom opłaty, powołując się m.in. na wskaźnik poziomu inflacji.
    • Klauzule, w oparciu o które Vectra dokonywała zmian wysokości opłat, były abuzywne.
    • Prezes UOKiK nałożył na spółkę karę finansową w wysokości ponad 68 mln zł.
    Data publikacji: 08-11-2024 11:53
  • Śmierć bliskiej osoby wymaga uregulowania jej spraw konsumenckich.

    • Formalności po zmarłym obejmują m.in. zamknięcie kont bankowych, umów i zobowiązań finansowych.
    • UOKiK wyjaśnia, jak w tej sytuacji uporządkować kwestie prawne i urzędowe.
    Data publikacji: 31-10-2024 09:18
  • Rachunki za energię elektryczną: kampania edukacyjna URE nt. umów z ceną dynamiczną

    Od 24 sierpnia br. u największych sprzedawców energii elektrycznej pojawił się nowy rodzaj oferty adresowanej do odbiorców indywidualnych: umowa z ceną dynamiczną. Oferta jest skierowana do odbiorców świadomych zasad obowiązujących na rynku energii oraz posiadających liczniki zdalnego odczytu i rozliczających się w cyklu jednomiesięcznym. Sprawdź, czy ta oferta jest dla Ciebie.

    Data publikacji: 24-10-2024 07:58
  • Pomoc po powodzi – porady pięciu instytucji: Rzecznik Finansowy

    W obliczu ostatnich wydarzeń związanych z powodziami w południowej i południowo-zachodniej Polsce, Rzecznik Finansowy intensyfikuje swoje działania, aby zapewnić wsparcie poszkodowanym.

    Data publikacji: 27-09-2024 11:49
  • #Powódź - porady pięciu instytucji

    • Prawa konsumentów podczas zbiórek. Jak skutecznie uzyskać pomoc ubezpieczeniową po powodzi? A także o prawach pasażerów w przypadku odwołania podróży.
    • Kłopoty z siecią telekomunikacyjną? Gdzie zgłaszać przerwę w dostawie prądu, wymianę uszkodzonego licznika? Co zrobić jeśli zalało instalację elektryczną lub urządzenie gazowe?
    • Informacjami dzielą się: UOKiK, RF, UKE, URE, UTK. Podaj dalej!

     

    Data publikacji: 27-09-2024 11:31
Opublikował(a): Paweł Kopcio Data publikacji: 30-01-2020 14:20
Modyfikował(a): Justyna Rymarz Data modyfikacji: 24-02-2020 10:32
scroll

NA SKRÓTY

Prev