Logo facebook
03 grudnia 2023
Hilarego, Franciszki, Ksawery
-5 °C
scroll
Zamek Sarny

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Aktualności

  • W Black Friday jasne ceny


        Od początku roku przedsiębiorcy, którzy informują o obniżce ceny towaru lub usługi, mają obowiązek podawać najniższą cenę z 30 dni przed obniżką.
        To szczególnie ważne w kontekście zbliżających się największych świąt sprzedażowych – Black Friday i Cyber Monday.
        Teraz konsumenci rzeczywiście zobaczą, czy każda promocja to okazja do zakupu w atrakcyjnej cenie.
     

    Data publikacji: 20-11-2023 11:00
  • Zobowiązanie i kara - dwie decyzje Prezesa UOKiK w sprawie eBilet

    • Po decyzji Prezesa UOKiK prezentowane przez eBilet ceny minimalne biletów będą zawierać obligatoryjną opłatę serwisową.
    • Spółka zwróci opłatę serwisową klientom, którzy złożyli w tej sprawie reklamacje.
    • Ponadto Prezes UOKiK nałożył na eBilet karę w wysokości ponad 1,3 mln złotych za nieuprawnione wykorzystywanie przepisów z ustawy antycovidowej.
    Data publikacji: 17-11-2023 07:38
  • Ponad 5 mln zł kary za manipulacje przy wysyłkowej sprzedaży suplementów diety

    • Miały być darmowe próbki suplementów, a przychodziły rachunki za roczny zapas produktu wraz z subskrypcją.
    • Prezes UOKiK nałożył ponad 5 mln zł kary na Natural Pharmaceuticals.
    • Dodatkowo sankcje finansowe objęły także osobę zarządzającą spółką.

    Prezes UOKiK wydał decyzję, w której uznał, że działania Natural Pharmaceuticals naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Urząd  zakwestionował siedem praktyk, które w różny sposób mogły wpływać na proces decyzyjny konsumentów i manipulować ich zachowaniem.

    Data publikacji: 27-09-2023 09:31
  • Urząd KNF - zaproszenie na webinarium CEDUR dla seniorów i ich opiekunów

    Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Komendą Główną Policji oraz Ministerstwem Rodziny i Polityki Społecznej organizuje 23 listopada 2023 roku (10:00-11:15) webinarium (seminarium online) dla seniorów i ich opiekunów „Oszustwa z wykorzystaniem wizerunku Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego - jak działają oszuści i jak się przed nimi chronić”.

    Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się online, tj. poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy - link do strony z odnośnikiem do ww. formularza:

    https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=83970&p_id=18

    Istnieje możliwość nadsyłania anonimowych pytań dotyczących tematyki webinarium, poprzez elektroniczny formularz, do 17 listopada 2023 roku. Link do strony formularza z pytaniami:

    https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=83969&p_id=18

    Celem spotkania online (webinarium) jest budowanie odporności seniorów oraz osób opiekujących się seniorami na działania cyberprzestępców podszywających się pod pracowników Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego.

     

    Data publikacji: 27-09-2023 09:28
  • Orange zwróci konsumentom opłaty za kontakt z infolinią i wizytę technika - decyzja Prezesa UOKiK

    • Musiałe(a)ś płacić za kontakt z infolinią Orange lub nju przy darmowych rozmowach w pakiecie? Wkrótce otrzymasz zwrot kosztów
    • Prezes UOKiK zobowiązał do tego spółkę Orange Polska.
    • Sprawdź, czy przysługuje Ci rekompensata i jak ją otrzymać.
    Data publikacji: 20-09-2023 09:17
  • Webinar dla konsumentów | 26.07

    Wakacje a komplikacje - odwołane loty, uszkodzony bagaż, reklamacje hotelu czy koncertu. Jakie są Twoje prawa na urlopie?

    Dowiedz się podczas webinaru.

    Z Wojciechem Szczerbą, ekspertem Europejskiego Centrum Konsumenckiego przy UOKiK porozmawia Grzegorz Romanow

    Webinar odbędzie się w środę, 26 lipca o godz. 13:00.

    Link do spotkania: infoliniakonsumencka.pl/live/

    Transmisja również na kanale Fundacji ProPublika na YouTube

    Nagranie będzie dostępne na stronie: infoliniakonsumencka.pl/webinary-podcasty/

    Data publikacji: 24-07-2023 08:45
  • Zmiana praw i obowiązków pasażerów kolei!

    Dotychczasowe rozporządzenie 1371/2007, dotyczące praw i obowiązków pasażerów, przestało obowiązywać 7 czerwca 2023 r. i z tym dniem zastąpiło je rozporządzenie nr 2021/782.

    Data publikacji: 10-07-2023 07:59
  • Podróże Małych i Dużych! - porady ECK.

    Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało krótki poradnik, który zwraca uwagę na istotne kwestie dotyczące podróżowania po UE z dziećmi.

     

    Data publikacji: 06-07-2023 09:23
  • #PocztówkaZWakacji – to zestawienie skarg konsumentów na usługi wakacyjne z całej Europy.

    #PocztówkaZWakacji – to zestawienie skarg konsumentów na usługi wakacyjne z całej Europy. Poznaj losy polskich urlopowiczów i porady Europejskiego Centrum Konsumenckiego, które działa przy UOKiK.

    Data publikacji: 06-07-2023 09:14
  • Bocian Pożyczki z karą ponad 15 mln złotych - decyzja Prezesa UOKiK

    • Prezes UOKiK nałożył ponad 15 mln zł kary na firmę Everest Finanse SA, znaną jako Bocian Pożyczki.
    • Spółka obchodziła limity pozaodsetkowych kosztów kredytu konsumenckiego, oferując do udzielanych przez siebie pożyczek także umowy leasingu konsumenckiego zwrotnego sprzętu ADG i RTV, w zawieraniu których pośredniczyła.
    • Konsumenci nie byli prawidłowo informowani jakie finansowanie otrzymują i jakie wiążą się z nim koszty. 
    Data publikacji: 06-07-2023 08:53
Opublikował(a): Paweł Kopcio Data publikacji: 30-01-2020 14:20
Modyfikował(a): Justyna Rymarz Data modyfikacji: 24-02-2020 10:32
scroll

NA SKRÓTY

Prev