Logo facebook
10 października 2024
Franciszka, Loretty, Poli
10 °C
scroll
Międzygórze

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Aktualności

  • Pomoc po powodzi – porady pięciu instytucji: Rzecznik Finansowy

    W obliczu ostatnich wydarzeń związanych z powodziami w południowej i południowo-zachodniej Polsce, Rzecznik Finansowy intensyfikuje swoje działania, aby zapewnić wsparcie poszkodowanym.

    Data publikacji: 27-09-2024 11:49
  • #Powódź - porady pięciu instytucji

    • Prawa konsumentów podczas zbiórek. Jak skutecznie uzyskać pomoc ubezpieczeniową po powodzi? A także o prawach pasażerów w przypadku odwołania podróży.
    • Kłopoty z siecią telekomunikacyjną? Gdzie zgłaszać przerwę w dostawie prądu, wymianę uszkodzonego licznika? Co zrobić jeśli zalało instalację elektryczną lub urządzenie gazowe?
    • Informacjami dzielą się: UOKiK, RF, UKE, URE, UTK. Podaj dalej!

     

    Data publikacji: 27-09-2024 11:31
  • Prezes UOKiK wziął pod lupę firmy organizujące pokazy handlowe

    • ubiegłym roku UOKiK zweryfikował w całej Polsce 27 pokazów, na których firmy oferowały konsumentom swoje produkty.
    • W przypadku ośmiu skontrolowanych przedsiębiorców zostały skierowane zawiadomienia do prokuratury.
    • Trzy spółki oraz ich zarządy zostały ukarane karami w wysokości ponad 3,6 mln zł, m.in. za wprowadzanie konsumentów błąd oraz za naruszenie nowych przepisów dotyczących ochrony konsumentów.
    Data publikacji: 25-09-2024 08:25
  • Rynek OZE pod kontrolą – kolejne działania Prezesa UOKiK

    • Konsumenci są zainteresowani odnawialnymi źródłami energii, jednak do Urzędu wpływają też liczne skargi na ten rynek.
    • Umowy pełne pułapek i nieuczciwe praktyki – takie sygnały odnotowujemy.
    • Prezes UOKiK postawił zarzuty trzem przedsiębiorcom działającym na rynku OZE.
    Data publikacji: 25-09-2024 08:15
  • Usługi niezamówione – nie ma zgody, jest rekompensata

    • Klienci byłego UPC korzystający z pakietu „Więcej korzyści dla Ciebie” otrzymają rekompensatę – zwrot opłat za niezamówione usługi.
    • Prezes UOKiK wydał w tej sprawie decyzję zobowiązującą.
    • Z kolei spółce Canal+ Polska postawił zarzuty dotyczące włączania konsumentom usług dodatkowych, na które nie udzielili wyraźnej zgody.
    Data publikacji: 25-09-2024 07:34
  • Webinarium „Na co uważać i jak nie dać się okraść w Internecie – bankowość elektroniczna dla seniorów. III edycja

    Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza seniorów i ich opiekunów na webinarium (spotkanie online) „Na co uważać i jak nie dać się okraść w Internecie – bankowość elektroniczna dla seniorów. III edycja” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Minister ds. Polityki Senioralnej oraz Komendą Główną Policji.

    Webinarium odbędzie się 11 września 2024 roku (10:00-12:30).

    Data publikacji: 27-06-2024 10:49
  • Kto sprzedaje na platformie Travelist?

    • Czy kupujesz od przedsiębiorcy? Za co odpowiada sprzedający, a za co internetowa platforma handlowa? Powinieneś to wiedzieć, zawierając umowy przez Internet.
    • W serwisie Travelist.pl nie było to jasne – Prezes UOKiK wydał w tej sprawie decyzję zobowiązującą.
    • Spółka wprowadzi zmiany na stronie internetowej i przyzna 50 zł do wykorzystania na Travelist.pl.
    Data publikacji: 18-06-2024 10:45
  • Voucher od Biedronki – decyzja Prezesa UOKiK

    • Wziąłeś udział w promocji „Magia rabatów”, żeby taniej kupić świąteczne prezenty? Nie wiedziałeś, że bonusowy voucher obejmuje tylko niektóre i niepełne kategorie produktów?
    • Prezes UOKiK wydał decyzję zobowiązującą dotyczącą Jeronimo Martins Polska
    • 150 zł – tyle otrzymają konsumenci. Sprawdź, czy dotyczy to również ciebie.
    Data publikacji: 22-05-2024 09:52
  • TajemniCE znaku CE

    • Kupujesz zabawki, oświetlenie, kosiarkę? Sprawdź, czy mają znak CE, to deklaracja producenta, że produkt spełnia unijne wymagania.
    • Powinien być umieszczony w sposób widoczny, czytelny i trwały. Znajdziesz go bezpośrednio na produkcie, opakowaniu lub etykiecie.
    • Jeśli widzisz nieprawidłowości w oznakowaniu, zgłoś je Inspekcji Handlowej.
    Data publikacji: 22-05-2024 09:48
  • Myląca cena i znikający rabat – Vectra i Multimedia Polska z zarzutami Prezesa UOKiK

    • Prezes UOKiK wszczął postępowania wobec Vectry i Multimedia Polska.
    • Zarzuty dotyczą sposobu prezentowania cen i pozbawiania konsumentów rabatu w sytuacji, gdy nie opłacili oni w terminie abonamentu lub innych opłat wskazanych na rachunku.
    • Spółkom grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.
    Data publikacji: 22-05-2024 09:28
Opublikował(a): Paweł Kopcio Data publikacji: 30-01-2020 14:20
Modyfikował(a): Justyna Rymarz Data modyfikacji: 24-02-2020 10:32
scroll

NA SKRÓTY

Prev