Urząd Komunikacji Elektronicznej przygotował nową kampanię edukacyjno-informacyjną „j@ online”, która jest odpowiedzią na stale rosnącą skalę zagrożeń jaką są ataki phishingowe. Narażeni są wszyscy konsumenci, którzy często korzystają z sieci, ale zapominają o podstawowych zasadach cyberbezpieczeństwa.
Światowy Dzień Konsumenta, znany też jako Światowy Dzień Praw Konsumenta, obchodzony jest 15 marca, ponieważ tego dnia w 1962 roku miało miejsce przełomowe orędzie Johna F. Kennedy’ego, w którym prezydent USA sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów do: informacji, wyboru, bezpieczeństwa i reprezentacji. W Polsce Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest oficjalnie od roku 2000.
Z okazji obchodzonego 15 marca Światowego Dnia Praw Konsumenta, ERIF Biuro Informacji Gospodarczej i Stowarzyszenie Aquila zapraszają na konferencję on-line.
Światowy Dzień Konsumenta, którego celem jest podnoszenie świadomości konsumentów na temat ich praw, to święto każdego z nas. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował w związku z nim wiele atrakcji, m.in.:
❌wideoczaty z ekspertami przez cały tydzień, codziennie od godz. 12:00
❌interaktywne narzędzie edukacyjne – konsument.edu.pl
❌cykl porad na Twitterze (UOKiKgovPL)
Czy zabawki twojego dziecka, takie jak książeczka do kąpieli czy kostka do gry są bezpieczne?
Jeśli uważasz, że zabawka, którą bawi się twoje dziecko nie jest bezpieczna, sprawdź czy nie znajduje się ona w rejestrze wyrobów niezgodnych z wymaganiami na stronie UOKiK lub w Europejskim Systemie Szybkiej Wymiany Informacji o Produktach Niebezpiecznych RAPEX - w języku angielskim). Możesz również zgłosić się do Inspekcji Handlowej, której dane znajdziesz na stronie Urzędu, a także zawiadomić UOKiK, korzystając ze specjalnego formularza.
Listę zabawek z wykrytymi nieprawidłowościami znajdziesz w załączniku.
Pobierz raport – sprawdź, co zakwestionowali inspektorzy Inspekcji Handlowej.
Konsumencie – nie daj się oszukać. Sprawdź na co należy zwrócić uwagę podczas zakupów. Śledź kampanię UOKiK-u na Twitterze!