Logo facebook
01 grudnia 2022
Blanki, Edmunda, Eligiusza
1 °C
scroll
Wambierzyce

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Aktualności

  • Informacja o cenie liczy się nie tylko w Black Friday

    • Black Friday – nie tylko tego dnia UOKiK sprawdza, jak przedsiębiorcy informują o cenach produktów i usług.
    • Co drugi przedsiębiorca błędnie zamieszcza ceny lub nie zamieszcza ich wcale. Najczęściej: nie wskazuje cen jednostkowych, czyli tych za sztukę, kilogram lub litr.
    • UOKiK przypomina! Za nieuczciwe oznaczanie cen grożą kary nawet do 10 proc. obrotu. Pobierz raport i wykaz przedsiębiorców.
    Data publikacji: 28-11-2022 10:47
  • Punkt Przyjęć Interesantów RPO w Wałbrzychu

    Od września obywatele mogą znów osobiście zgłaszać swoje sprawy w Punkcie Przyjęć Interesantów Rzecznika Praw Obywatelskich w Wałbrzychu. Punkt działa w pierwsze czwartki miesiąca, w godzinach 09.00-14.00 w Urzędzie Miasta w Wałbrzychu przy pl. Magistrackim 1. Przyjmują pracownicy Biura Pełnomocnika Terenowego RPO we Wrocławiu.

    W Punkcie Przyjęć Interesantów Rzecznika Praw Obywatelskich można:

    • dowiedzieć się, w jaki sposób sformułować wniosek do Rzecznika,
    • zgłosić swoją sprawę i złożyć pisemny wniosek,
    • skonsultować sprawę prowadzoną już przez Biuro RPO,
    • uzyskać informację prawną,
    • dowiedzieć się więcej na temat kompetencji Rzecznika.

     

    Najbliższy termin przyjęć to 1 grudnia 2022 r., a kolejny 5 stycznia 2023 r. Udając się na dyżur należy zabrać ze sobą dokumentację obrazującą sprawę.

    Data publikacji: 23-11-2022 08:58
  • Black Friday: Ceny bez tajemnic

    • Czy każda promocja to okazja do zakupu w atrakcyjnej cenie?
    • Jakie praktyki stosują sprzedawcy?
    • Konsumencie, sprawdź, na co zwracać uwagę, by wybierać świadomie.
    Data publikacji: 23-11-2022 08:27
  • Bezpieczny Black Friday - czyli na co zwrócić uwagę podczas zakupów w Internecie?

    Przed nami okres największych wyprzedaży w ciągu całego roku, i kluczowy moment, czyli tzw. Black Friday, w którym można zrobić zakupy po wyjątkowo korzystnych cenach. W tym roku Czarny Piątek przypada na 25 listopada. Polacy szturmem ruszą na zakupy, by skorzystać z rabatów i promocji, większość z nich skorzysta z oferty sklepów i platform internetowych. Na co zwrócić uwagę i jak bezpieczne kupować w sieci? Warto zapoznać się z “Dekalogiem bezpiecznych e-zakupów” przygotowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

    Data publikacji: 22-11-2022 08:51
  • Transakcje nieautoryzowane w pytaniach i odpowiedziach

    • Co zrobić, gdy z rachunku skradziono pieniądze? Jak nie wpaść w pułapki oszustów? Jakie są obowiązki dostawców płatności, np. banków w przypadku kradzieży środków?
    • Prezes UOKiK wspólnie z Rzecznikiem Finansowym przygotowali odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w sprawie transakcji nieautoryzowanych.
    • Wejdź na stronę finanse.uokik.gov.pl i sprawdź, jak nie dać się zmanipulować oszustom i jakie masz prawa, gdy wbrew twojej woli dojdzie do transakcji oszukańczej.
    Data publikacji: 18-11-2022 08:05
  • Inspekcja Handlowa - sprawdzi, doradzi, pomoże

    • Czy wiesz czym zajmuje się Inspekcja Handlowa? Zakres jej działań jest naprawdę szeroki, a możliwości pomocy konsumentom - duże.
    • Obchodzony 20 października Międzynarodowy Dzień Mediacji to okazja do poznania Inspekcji Handlowej jako pośrednika, dzięki któremu możemy efektywnie dochodzić swoich praw w sporach z przedsiębiorcami.
    Data publikacji: 21-10-2022 12:57
  • Prezes UOKiK stawia zarzuty Santander Bank Polska

    • Santander Bank Polska to pierwszy bank, któremu Prezes UOKiK postawił zarzuty za nierozliczanie się z pobranych opłat w przypadku całkowitej wcześniejszej spłaty kredytu hipotecznego.
    • Jeśli spłacasz całkowicie przed terminem kredyt hipoteczny, który wziąłeś po 21 lipca 2017 r., bank powinien rozliczyć proporcjonalnie koszty pobrane w związku z zawarciem umowy.
    Data publikacji: 06-10-2022 11:31
  • Webinar dla konsumentów | 28.09 - Influencer marketing pod lupą UOKiK

    Webinar odbędzie się w środę, 28 września, o godz. 13:00

    O prowadzonych postępowaniach, karach i zarzutach oraz Rekomendacjach dla branży influencer marketingu z Krzysztofem Lehmannem, ekspertem UOKiK porozmawia Agnieszka Kopacz – Domańska. 

    Link do spotkaniawww.infoliniakonsumencka.pl/live/

    Możesz wziąć w nim udział również poprzez nasz profil na Instagramie uokikgovpl

    Nagranie będzie dostępne na stronie: www.infoliniakonsumencka.pl/webinary-podcasty/

    Data publikacji: 28-09-2022 08:41
  • Maluchy na zakupach - ABC Małego Konsumenta

    • 20 września dzieci przedszkolne świętowały Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka. Z myślą o nich UOKiK przygotował projekt edukacyjny ABC Małego Konsumenta, który w przyjazny i przystępny sposób, łącząc naukę z zabawą, przybliży najmłodszym podstawowe pojęcia i zasady dotyczące robienia zakupów.
    • Rodzicu, opiekunie, nauczycielu – wejdź na malykonsument.uokik.gov.pl i wprowadź swoich podopiecznych w świat świadomych wyborów konsumenckich.
    Data publikacji: 26-09-2022 08:40
  • Webinar dla konsumentów | 15.09

    Turysta mądry po szkodzie, czyli m.in. jak złożyć reklamację i wyegzekwować swoje prawa, jeśli urlop nie poszedł zgodnie z planem.

    Z Anną Myrczek, ekspertką Europejskiego Centrum Konsumenckiego przy UOKiK porozmawia Agnieszka Kopacz-Domańska.

    Webinar odbędzie się w czwartek, 15 września o godz. 13:00

    Data publikacji: 13-09-2022 08:33
Opublikował(a): Paweł Kopcio Data publikacji: 30-01-2020 14:20
Modyfikował(a): Justyna Rymarz Data modyfikacji: 24-02-2020 10:32
scroll

NA SKRÓTY

Prev