PROCEDURA LIKWIDACJI:
I. Likwidacja stowarzyszenia zwykłego polega na całkowitym zakończeniu jego działalności, zadysponowaniu jego mieniem oraz wykreśleniu z ewidencji Starosty po zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli.
Jeżeli członkowie stowarzyszenia zwykłego postanowili zlikwidować stowarzyszenie i zakończyć swoją działalność powinni na walnym zebraniu członków:
1. podjąć uchwałę o rozwiązaniu stowarzyszenia zgodnie z zapisami regulaminu,
2. sporządzić protokół z zebrania,
3. sporządzić listę obecności członków stowarzyszenia na zebraniu.
Uchwała powinna określać:
a) Datę rozwiązania, która jest jednocześnie datą rozpoczęcia likwidacji,
b) Cel na który przeznaczony będzie majątek zlikwidowanego stowarzyszenia. Majątek zlikwidowanego stowarzyszenia przeznacza się na cel społeczny określony w statucie lub w uchwale walnego zebrania członków (zebrania delegatów) o likwidacji stowarzyszenia. Koszty likwidacji pokrywa się z majątku likwidowanego stowarzyszenia (art. 38, 39 ustawy Prawo o stowarzyszeniach).
c) Imiennie likwidatora, (jednakże w przypadku braku takiego wskazania w uchwale i regulaminie likwidatorami są członkowie Zarządu (art. 36 ust. 1 ustawy Prawo o stowarzyszeniach).
II. Po podjęciu uchwały o rozwiązaniu stowarzyszenia likwidator:
1. pisemnie zawiadamia Starostę Kłodzkiego o wszczęciu postępowania likwidacyjnego stowarzyszenia (zawiadomienie-wszczęcie.docx (13,75KB) zawiadomienie-wszczęcie.pdf (84,81KB)) oraz dołącza protokół z walnego zebrania wraz z uchwałą o rozwiązaniu stowarzyszenia i listą obecności;
2. podaje do publicznej wiadomości informację o wszczęciu postępowania
likwidacyjnego (ogłoszenie.docx (11,85KB) ogłoszenie.pdf (74,86KB)), (informację taką w formie ogłoszenia można też złożyć Staroście wraz z ww. dokumentami. Zostanie ona wywieszona na tablicach Starostwa na okres 14 dni).
III. Po zakończeniu postępowania likwidacyjnego likwidator składa:
1. wniosek do Starosty Kłodzkiego o wykreślenie stowarzyszenia zwykłego
z ewidencji, (zawiadomienie-likwidacja.docx (13,46KB) zawiadomienie-likwidacja.pdf (105,96KB))
2. sprawozdanie finansowe – za okres bieżącego roku do dnia likwidacji.
Uwagi:
Wykreślenie stowarzyszenia zwykłego z ewidencji prowadzonej przez Starostę nastąpi dopiero po zakończeniu postępowania likwidacyjnego stowarzyszenia. Starosta powiadomi o tym pisemnie likwidatora.
INFORMACJE DODATKOWE:
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia w terminie 7 dni. Nieusunięcie braków spowoduje pozostawienie podania bez rozpoznania.
MIEJSCE REJESTRACJI I LIKWIDACJI:
Starostwo Powiatowe w Kłodzku ul. Okrzei 1, 57-300 Kłodzko