Logo facebook
15 października 2024
Jadwigi, Leonarda, Teresy
3 °C
scroll
Plaża Gorzuchów

W Kłodzku powstało rondo turbinowe

Zakończyła się przebudowa skrzyżowania drogi powiatowej nr 3226D ul. Kościuszki w Kłodzku, z ul. Malczewskiego i ul. Daszyńskiego. W efekcie tej przebudowy, powstało rondo turbinowe.

Z tej okazji  Maciej Awiżeń – Starosta Kłodzki wraz Michałem Piszko -Burmistrzem Miasta Kłodzka, Michał Piszko Burmistrz Miasta Kłodzka , zorganizowali spotkanie informacyjne z przedstawicielami mediów, wykonawcą, radnymi miasta Kłodzka, przedstawicielami Zarządu Dróg Powiatowych.

Powiat Kłodzki reprezentowali członkowie Zarządu Powiatu:

Maciej Awiżeń – Starosta Kłodzki

Małgorzata Jędrzejewska-Skrzypczyk – Wicestarosta Kłodzki,

Piotr Marchewka – Etatowy Członek Zarządu Powiatu,

Małgorzata Kanecka – Członek Zarządu Powiatu.

Ryszard Niebieszczański – Członek Zarządu Powiatu

Koszt inwestycji wyniósł:

- 1 776 251,27 zł  - Powiat Kłodzki

- 1 766 515,00 zł  - Miasto Kłodzko

- 1 499 615,00 zł - Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg

ROBOTY BUDOWLANE: 4 985 646,27 ZŁ

Wykonawca :Przedsiębiorstwo Robót Drogowo Mostowych DROGMOST Sp. z o.o. Umowa nr 22/ZDP/2022 z dnia 03.11.2022 r.

Ruch na całym rodzie zaplanowany jest na 29.09.2023r. - piątek, od godz. 5.00 rano.

Nowe rondo, to rondo turbinowe.

Rondo tego typu ma za zadanie poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu. Ronda turbinowe nazywane są bezkolizyjnymi - dopóki nie złamiemy przepisów (np. przejedziemy przez ciągłą linię), wtedy niemal mamy pewność, że opuścimy rondo bez ryzyka stłuczki.

Aby sprawnie przejechać przez rondo turbinowe, warto przypomnieć sobie następujące zasady:

1. Jeszcze przed wjazdem na rondo należy zająć pas ruchu, który wyprowadzi nas do właściwego zjazdu (w rozeznaniu pomogą namalowane strzałki);

2. Bezpośrednio przed rondem trzeba pamiętać o ustąpieniu pierwszeństwa pojazdom już się na nim znajdującym;

3. Po wjeździe na rondo należy „pilnować” swojego pasa ruchu i nie zjeżdżać z niego w niedozwolonym miejscu;

4. Jeśli zajdzie konieczność zmiany pasa (np. do zawrócenia na rondzie), trzeba zrobić to w miejscu, gdzie znaki poziome dopuszczają taką możliwość (występuje linia przerywana);

5. Przed opuszczeniem ronda nie można zapominać o włączeniu kierunkowskazu.

 

Różnica między rondem z kilkoma pasami a rondem turbinowym polega na poprowadzeniu torów jazdy w taki sposób, by pojazdy przejechały w określonym kierunku w sposób bezkolizyjny, wykluczający ryzyko „kontaktu” z innym pojazdem poruszającym po rondzie.

Taki zabieg istotnie zmniejsza częstotliwość występowania kolizji i powoduje, że ronda turbinowe cechują się lepszą przepustowością. W praktyce też zwyczajnie prościej się po nich jeździ.

Pojazdy poruszające się po rondzie turbinowym są w naturalny sposób kierowane bezkolizyjnie do odpowiedniego wylotu ronda, co przez całkowite wyeliminowanie przeplatania strumieni ruchu zmniejsza ryzyko kolizji. Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na rondzie, także przy zjeździe z niego, nie występują już punkty kolizyjne z innymi pojazdami.

Oczywiście życzymy Państwu jak najprzyjemniejszych wrażeń z jazdy po nowym rondzie. Cieszymy się, że wspólnie z Miastem Kłodzko, udało się doprowadzić do tej tak potrzebnej wszystkim kierowcom inwestycji, która usprawni płynność ruchu w mieście. Wierzymy, że kierowcy szybko zauważą różnice i docenią idee powstania ronda turbinowego.

DSC_0210.jpeg

DSC_0213.jpeg

DSC_0223.jpeg

DSC_0227.jpeg

DSC_0246.jpeg

DSC_0242.jpeg

DSC_0273.jpeg

DSC_0279.jpeg

DSC_0286.jpeg

 

Opublikował(a): Bartosz Wojciechowski
Modyfikował(a): Bartosz Wojciechowski Data modyfikacji: 28-09-2023 15:47
scroll

NA SKRÓTY

Prev