Spoty UOKiK skupiają się na promowanych w internecie inwestycjach wykorzystujących bezprawnie wizerunek osób ze świata kultury, sportu lub rozrywki, czy też znanych przedsiębiorstw lub marek. Znani i lubiani mają podnosić wiarygodność danego przedsięwzięcia. Kreowani przy użyciu sztucznej inteligencji są realni i przekonujący. Scenariusze oszustw zmieniają się, lecz ich niezmiennym celem jest wyłudzenie pieniędzy. Atak może dotyczyć pozyskania danych, np. loginów i haseł, lub działania wprost – nakłonienia do dokonania przelewów.
Startująca kampania jest kolejnym działaniem edukacyjnym Prezesa UOKiK, które ma na celu zwiększanie świadomości i bezpieczeństwa konsumentów. Od 15 marca br. spoty będą nieodpłatnie emitowane przez media publiczne w oparciu o art. 31 c ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, a także przez nadawców komercyjnych, którzy zgodzili się na bezpłatne wsparcie kampanii.
Od jutra spoty można zobaczyć lub usłyszeć w: Telewizji Polskiej, Comedy Central, MTV, TV Trwam, Polskim Radiu, Polskim Radiu Lublin, Polskim Radiu Białystok, Polskim Radiu Zachód, Radiu ESKA, ESKA 2, VOX, Radiu Zet oraz Multikinie i Wirtualnej Polsce.
UOKiK przygotował różne formaty dwóch 30-sekundowych spotów oraz grafik: do telewizji, radia, portali, mediów społecznościowych, ekranów LCD. Wejdź na https://uokik.gov.pl/kampanie-spoleczne, pobierz i udostępnij!
Źródło: www.uokik.gov.pl